Sıla Dizisi

Sunday, December 17, 2006

Belki dizi töreyi değiştirebilir!

Sıla’da başarılı performansıyla büyük beğeni toplayan Cansu Dere, Mardin’de gerçekleşen çekimler sırasında farklı bir dünya ile tanıştığını, hayata bakışının değiştiğini söylüyor. Ünlü manken, “Değişimin bir şekilde bir yerlerden başlaması gerekiyor. Belki bu diziden sonra birçok şey değişecek“” diyor.

Dizideki Sıla karakteri ile benzer noktalarınız olduğunu düşünüyor musunuz?

Elbette düşünüyorum. Sıla ve Cansu’nun çok ortak noktası var. En basit örneği; ikimiz de farklı bir kültürle ilk kez karşılaşıyoruz. Bu durumun yarattığı etki, ikimize de aynı şekilde yansıyor.

Gerçek hayatta berdel evlilikleri yaşanıyor. En son örneği de Diyarbakır’da yaşandı. 14 ile 17 yaşındaki iki gencin istemeden evlendirilmesi gündemde şu sıralar...

Orada yaşayan insanların geleneklerine bu denli bağlı olması bir bakımdan güzel. Çünkü bu durum, oradaki kültürü ve yaşamı muhafaza ediyor. Öte yandan, berdel gibi hayatının önüne geçen birtakım törelerin elbette ki değişmesi gerekiyor. Çünkü ne olursa olsun hiçbir şey insanın hayatından daha önemli değildir.

Bu iki gencin zorla evlenmelerine rağmen, berdele karşı konuşabilmelerinde diziden cesaret aldıklarını düşünüyor musunuz?

Bilemiyorum ama bu şekilde olmasını isterdim. Değişimin bir şekilde bir yerlerden başlaması gerekiyor. Belki bu diziden sonra birçok şey değişecek.

Çekimler dolayısıyla uzun süredir Midyat’ta bulunuyorsunuz. Sizin olduğunuz süre zarfında berdel evliliklere şahit oldunuz mu?

Hayır ben hiç şahit olmadım ama bu konuda bir hikaye anlatıldı. Berdel evlilikleri hala devam ediyor ne yazık ki...

Oradaki genç kızlar ile konuşma fırsatı buluyor musunuz? Özellikle berdel konusunda onlarla sohbet ediyor musunuz?

Elbette... Sırf genç kızlar ile değil, herkesle sohbet ediyorum. Ama berdel, öyle konuşulması kolay bir konu değil. Biz de hayattan, gelecekten, günümüzden sohbet ediyoruz. Çoğu zaman konu berdele de geliyor tabii. Ama dediğim gibi konuşulması kolay bir konu değil. Çok hassas ve dikkat edilmesi gereken bir konu.

Bu dizi olmadan önce berdel hakkında bu kadar bilgi sahibi miydiniz?

Berdelin ne olduğunu tabii ki biliyordum. Ama bunlar benim için genelde gazetede okuduğumuz olaylar ve televizyonda izlediğimiz haberlerden ibaretti. Şimdi birebir içindeyim konunun. O yüzden bu kadar hassas bir konu olduğunu hiç bilmiyordum. Bir yerlerde birilerinin hayatının bu kadar değiştiğini bilmiyordum.

Sıla’nın yaşadıkları Cansu Dere’nin başına gelse, evlenmeyi kabul eder miydi?

Kabul edip etmeyeceğinin sorulmadığı bir durum içindesiniz. Eğer gereken yapılmazsa, bu iki insanın hayatına mal oluyor, dizide de ağabeyim ve karısının hayatı için bu durum kabulleniliyor. Ben olsam aynı şeyi yapardım. Çünkü göz göre göre iki insanın ölümüne seyirci kalamazdım. Elbette bu bir kabulleniş değil. Ben de kimsenin zarar görmeyeceği bir şekilde bu durumdan kurtulmanın bir yolunu bulurdum. Yine de insanın başına gelmeden ne yapacağını bilebileceği bir durum değil.

Oradaki insanların size karşı yaklaşımları nasıl? İstanbullu bir genç ile Mardin’de yaşayan bir gencin arasındaki farklılıklar size göre neler?

İnsanlar bana göre çok masumlar. İstanbul’da yaşayan insanlardan çok daha farklı kaygıları var.

Rol arkadaşınız Mehmet Akif Alakurtla nasıl çalışıyorsunuz?

İyi. Hiçbir sorun yok. Herkes işini yaptığı için hiçbir sorunla karşılaşmadık. Her şey güzel ve başarılı bir şekilde devam ediyor.