Sıla Dizisi

Sunday, December 17, 2006

Cansu çok farklı...

Sıla dizisi için Mardin’de bulunan Cansu Dere oradaki yaşıtlarıyla arasındaki farkı anlatırken “Onların gözünde kabullenme var, ölümü kabullenmişler” dedi... ATV’nin sezona damgasını vuran dizilerinden Sıla’nın başrol oyncusu Cansu Dere bugün piyasaya çıkan Yeni Aktüel’e konuştu. Çekimlerin yapıldığı Mardin’in Midyat ilçesinde yaşayan Dere “Doğu çok farklı, çok uzak. En çok çocuklara üzülüyorum” dedi.

Yurtdışı deneyimizi zorlamak yerine niye oyunculuğu seçtiniz?

Benim için en önemli şey mutlu olmam. İstediğim şeyin o olmadığına inandım. Bir de Paris’te kızlar modelliğe 14-15 yaşında başlıyorlar modelliğe. Oraya gittiğimde 21-22 yaşımdaydım. Gerçekleri görmek lazım.

Bir aydır Mardin’de Sıla’nın çekimlerindesiniz. Ne çekti sizi bu dizide?

Hikaye. Bir şeyler anlatılmaya çalışılıyor. Berdel, aşk, töre. Bunlar öyle siz paydos dediğinizde bitmeyen şeyler.

Berdel, töre cinayetlerine sizin çekim yaptığınız yörede çok rastlanıyor. Sizin şahsen tanık olduğunuz bir olay var mı?

Hayır. Bir kere bu konular orada o kadar açık konuşulan şeyler değil. Ama 25 yaşındayım. Benim yaşımda orada 4-5 çocuklu hemcinslerimi gördüm. Ne kadar farklı hayatlar yaşadığımızı gördüm. Çok fazla seçim hakkı tanınmamasının yüzlerine yansımasını görebiliyorsun. Bir kabullenme var, ölümü kabullenmişler bir kere.

Bu konular çok derin ve üzücü. Çekimler esnasında içiniz daralıyor mu?

Çocukları gördüğümde üzülüyorum. Sokakta çok fazla çocuk var. Kendini kurtarmasını beceren hayatta kalacak.