Sıla Dizisi

Sunday, December 17, 2006

Boran iyi algılanırsa birçok gence örnek olacaktır!

Hacı dizisinde canlandırdığı militan genç Ahmet Gesili karakteriyle beğeni toplayan Mehmet Akif Alakurt, ATV’nin yeni dizisi Sılada aşiret reisi Boran olarak seyirci karşısına çıktı. Yakışıklı oyuncu, “Boran iyi algılanırsa, aslında birçok gence örnek olacak bir karakter” diyor. Geçen sezonun iddialı dizilerinden Hacı’da canlandırdığı militan genç Ahmet Gesili karakteriyle dikkatleri üzerine çeken Mehmet Akif Alakurt, şimdi de ATV’nin yeni dizisi Sıla’da Boran karakteri ile izleyici karşısına çıktı. Hacı dizisinden ayrıldığını açıklayan yakışıklı oyuncu, yeni dizisi Sıla’yı ve yeni rolünü anlattı...

Sıla nasıl bir dizi olacak?

Mardin’deki bir aşiret ile İstanbul’daki kültürü bir araya getirecek bir dizi. Bu iki çelişki arasında yaşanan olaylar işlenecek dizide. Bundan ziyade, aşiretlerdeki bazı töreleri işleyeceğiz. Özellikle berdel konusunu işleyeceğiz. Ana konu zaten bunun üzerine...

Aynı coğrafyada iki farklı kültürü işleyeceksiniz aslında...

Evet... Yıllar önce evlatlık verilmiş, İstanbul’da ve buranın kültürüyle büyümüş bir kızla, Doğu’da kendi topraklarında büyümüş bir gencin hikayesi anlatılacak. Zorunlulukla başlayan birlikteliklerinin zamanla tutkulu bir aşka dönüşmesini anlatacağız. ’İstanbullu bir kızın Mardinli bir aşiret ağasıyla paylaşacağı ne olabilir’den yola çıkacağız ve bunların sonucunda yaşanan çelişkileri anlatacağız.

Peki sizin canlandıracağınız Boran nasıl bir karakter?

Babası hasta olduğu için aşiretin başına geçen bir ağa... Aslında okumuş bir ağa olduğu için alışılmışın dışında bir ağa. Yalana tahammülü olmayan, müthiş gururlu bir insan. Zamanında evlenmiş ve eşi intihar ettiği için evliliğe tövbeli. Fakat, sonra tesadüfi bir şekilde hayatına Sıla giriyor. Bu birliktelik Boran’ın merhametinden kaynaklanan sebeplerden oluyor. Çünkü Boran aslında kadınlara karşı ilgisini kesmiş biri. Nedeni ise zamanında yaşadığı aşk. İnanılmaz sevmiş, onun üzerine başka kimseyi tanımak istememiş. Katı görünüşünün altında çok duygusal tarafları olan bir erkek. Fakat bunu dışarı vuramıyor. Çünkü aşiret ağası olmak güç ister ve duygusallığı kaldırmaz. Bunları dışarıya vurduğunuz zaman zayıflık olarak algılanabilir. Bu yüzden de bazı yönlerini gizlemek zorunda kalıyor.

Daha önce de birçok ağa dizisi çekildi. Bu ağanın bir özelliği de herhalde doğduğu topraklarda büyümüş olması...

Tabii ki. Törelerine inanan, törelerine bağlı ve onların yaşatılması gerektiğine inanıyor. Fakat bazı şeylerin değişmesi gerektiğine de inanıyor. Bunu ne kadar başaracak, ne kadar başaramayacak göreceğiz. Ben de merak ediyorum. Çünkü biz de daha yeni başlıyoruz. Kafamızda Boran’ı oluşturduk ve bitti. Ama bu ekrana nasıl yansıyacak bilmiyoruz.

Kafamızda bitti derken?

Bir karakteri kabul ettiğim zaman öncelikle o karakterde benim içimde olan bir şeyi bulmam gerekiyor. Boran’la benim benzeşen yanlarımız var. Senaryoyu şimdiye kadar onlarca defa okudum. Çok ince detayına kadar düşünerek şu anda kafamda bitirdim. Bu rol için aşiret kitapları okudum. Boran’ın nasıl olması gerektiğini kafamda oturttum demek istiyorum...

Daha önce çekilen film veya dizilerdeki karakterler nasıl davranıyor diye baktınız yani...

İnanın hiç öyle şeylere girmiyorum. Taklit gibi bir durum asla olmayacak. Herhangi bir film izlemedim. Onlar nasıl oynamış diye bakmadım, içimde onu hissettim. Türkiye’deki aşiretlerin başlangıcından günümüze gelişimini anlatan bir kitap okudum.

Hangi kitabı okudunuz?

Devlet, Aşiretler ve Kürtler. Doğulu bir aşiret ağasını oynayacağım için o bölgenin insanını bilmem gerekir. Rolü özümsediğime inanıyorum. Rolü aldığım andan itibaren karşıma gelen Doğulu insanları dikkatli şekilde takip ettim. Rol, bir oyuncunun üzerinde emanet kalırsa sırıtır. ’Hacı’da bunu başardım ve orada radikal islamcı oldum. Burada da iyi bir aşiret ağası olacağım.

Size göre izleyici Sıla’yı nasıl karşılayacak?

Bu yıla damgasını vuracağına inandığım bir iş. Çünkü çok profesyonel insanlarla çalışıyoruz. Baştan beri söylerim; profesyonellerle ben de daha profesyonelleşiyorum. O yüzden bu işin bu sene çok ses getireceğine gönülden inanıyorum.